Tråkigt inlägg

Som ni kanske vet så får jag panik av när alla ska prata om hur nyttigt de äter och hur mycket de tränar. Känner typ att hela samhället har en ätstörning om en person bara lägger upp hur mycket ofta de tränar och hur nyttigt de äter. Vad är syftet liksom? Någon gång ibland så kan en väl få kräva sådan bekräftelse, men inte hela tiden, varje dag och varje inlägg. Det blir lite för opersonligt för mig och sen varje gång jag läser någon besatt persons mat/tränings/hälsoblogg så känner jag typ att personen kommer drabbas av ortorexi eller har sålt sin själ till djävulen för att få sommarkroppen 2015. Det är klart att en ska få känna sig duktig när en gjort något jobbigt och det är klart att en ska ha mål, det är även superbra när en tar hand om sin kropp och älskar den. Jag tycker dock det är ganska tråkigt med sådant, men jag tänker ju inte hindra någon från att leva sitt liv, söka sin uppmärksamhet eller göra vad den vill på fritiden :D Jag undviker dock sådana bloggar som BARA handlar om det, kanske själv för att jag hade problem med maten i mina äldre tonår. Orkar inte med den ångesten som det kan ge. Var nöjd, var glad och älska dig själv!
 
Ja, som vanligt snöar jag iväg :) Det jag ville skriva om att viktväktarnas soppor är så otroligt goda och kalorisnåla. Idag åt jag grönsaksoppa! Hur god som helst, helt fantastisk och sen bara på typ 150 kcal för en portion. Hur är det möjligt? Jag blev i alla fall väldigt mätt och nöjd. Ibland äter en ju bara saker för att bli mätt, men en blir inte nöjd och då kan en få mersug på att unna sig något annat. Så blir det inte med dessa soppor. Prova om ni vill! :D
 
Puss

Kommentera här: