Tjurigt!

I fredags var ju jag, Jonas, Björn och Linda ute och åt på Zigges. När jag skriver "ute" menar jag verkligen ute. Vi hade bokat bord inomhus för fyra personer, fick typ ett bord som var till för två personer. Jag kände mig som en elefant i en porslinsbutik typ. Sen blev det inte bättre av att folk stod bakommin rygg hela tiden för att ta mat. Liksom lite jobbigt, haha. Så de skulle hålla koll åt oss utomhus så vi kunde sitta där. Vi hade inte hunnit ta mat än eller något, så vi fick sätta oss utomhus - under en trappa där det inte fanns någon infravärme. Haha alltså, så det var lite kaos. Sen åt vi massor med mat och alla la sina "tandpetare" på min tallrik så det skulle se ut som att jag var en moffa! Den här gången var mina favoriter inte mojo rojo eller baguette med chevre och bärmarmelad, utan det var istället baconinlindade dadlar. Det blir dock lite minus för att vi fick sitta i kylan, sen smakade typ sangrian inte som sangria?! Jättekonstigt. Så det var inte lika bra som förra gången vi var där. Liksom från att knappt få plats till att all mat tog slut hela tiden till att sitta utomhus i kylan till att sitta i en soffa. Så när vi skulle gå råkade jag göra bort mig. En skulle ju skriva in hur mycket dricks en ville ge när en betalade med kort, men jag har aldrig gjort det innan. Det är alltid Jonas som gör så, för att jag är så rädd för att göra bort mig. Så jag råkade först skriva in min kod, sen fick jag panik och slog in det beloppet som stod, så jag gav ingen dricks för att jag fuckade runt för mycket. Så pinsamt när jag insåg det. Försöker rationalisera bort det genom att tänka att maten tog slut, vi fick ett bord för två, vi fick sitta utan infravärme utomhus och att sangrian var äckligt, haha. Sån otur :)
 
Efter det gick vi till Liams för en drink. Linda ville inte ha en drink, för hon skulle köra dagen efter så hon tog en kaffe. Vi andra tog varsin drink, jag tog en som smakade melon typ. Jonas smakade gul surskalle. Lindas kaffe tog typ 100 år innan de gjorde klart, så hon fick påminna dem hela tiden om det. Sen efter ett tag insåg vi att vi var de enda "gamlingarna" där. Jag föreslog att vi skulle gå och precis då höjdes musiken otroligt mycket, så det blev obekvämt att stanna. Sen gick vi hem. Så vi hade lite otur med allt förutom sällskapet :)
 
Puss

Kommentera här: