Tala i tungor

Var nyss i badrummet och rensade öronen. Eftersom jag är skitäcklig och har munsår så står jag gärna och stirrar 100 år på det och smörjer in det cirka 10 gånger. Tror jag har en inre önskan om att svensk medicin ska vara som thailändsk medicin. Jonas fick ju munsår när vi åkte till Thailand. Först sa han att det var en finne, men sen efter några dagar fick han köpa en salva på apoteket och det försvann direkt! Mirakelmedicin!
Nu får jag gå runt och smörja in med någon salva som varken gör till eller ifrån, men jag har lite konstiga grejer för mig när det kommer till krämer och salvor. Om jag har ett sår eller en finne så vill jag gärna att "botemedlet" ska svida som satan, typ som att det direkt försöker motverka orenheten! Ungefär som när en skurk blir fångad av insatsstyrkan. Om denna sveda uteblir så känner jag inte att jag blir bättre :( Knasigt va?
 
Men i alla fall, när jag stod och speglade mig så räckte jag ut tungan till mig själv och då fick jag se det! Min tunga har blivit jättefin! Den är helt rosa, utan någon missfärgning och strecket på tungan ser jättefint ut. Önskar att jag hade kunnat visa er, men ser inte tillräckligt snygg ut nu i och med munherpes, haha. Visst låter det fult? "Munherpes". Får visa någon annan gång! Skönt att veta att man har en snygg tunga i alla fall.
 
 Hahaha tänk er följande scenario: Ni har lite ont i munnen, vet inte vad det är. Sen ringer den killen ni är intresserade av och han vill att ni ska se på film. Ni kommer dit och han vill se Titanic (här hade jag gått hem). I alla fall så ser ni den och sen kommer den pinsamma bilscenen. Det är nu det börjar bli lite pinsamt, vad ska hända nu liksom? Ni börjar kittla varandra och sen börjar ni kyssas. Du märker att du har lite ont i munnen så du avslutar. Han ser ut att ha fått smak på något äckligt så han tar en stor klunk av sitt glas cola. Han säger något retsamt till dig typ "Paint me like one of your french girls" och du räcker ut tungan mot honom. Han ryggar tillbaka och ser rädd ut. Du har ingen aning om varför han blir så avvaktande. Filmen tar slut och du ska bege dig hem. Han ger dig en kram och du undrar varför. Har han ändrat sig? Tycker han inte om dig? Var du dålig på att kyssas? Du cyklar snabbt hem och när du ska borsta tänderna ser du att din tunga är helt vit. DU HAR FÅTT EN SVAMPINFEKTION I MUNNEN SOM KALLAS FÖR TORSK!!! (Googla bilder)

Det här har inte hänt mig, men hur mycket hade ni skämts? Hahaha.
 
 
 
 
 
Puss

Kommentera här: