Åh!

Imorgon är jag och Jonas bortbjudna på kvällen hem till Birgitta. Schlyter kommer även vara där och vi ska laga en fyrarättersmiddag :) Såååå gott! Tror det var grekisk lammfärs, kycklingspett, sparris och jordgubbspaj! Så mumsigt! Dock så är sparrisen serverade med hollandaisesås och mozzarella och tomat. Jag är ju besatt av mozzarella så det blir perfekt! Omnomnomnom! Får se om jag kan lägga ut bilder, vet att jag suger på att ta bilder till er, men men, annars får ni helt enkelt fantisera ihop hur det ser ut. Haha sjysst!
 
Ska kanske göra en liten lista på saker som jag vill prova, för första gången. Här kommer den:
 
1. Råbiff
Åh, som jag har tjatat om att jag skulle äta råbiff när vi skulle gå till Fridolf. Dock verkar det inte som att det blir av eftersom vi ska gå till Zigges istället på Jonas 26-årsdag. Det går dock att beställa hem det från restaurangen, så funderar på att bjuda Jonas på en panpizza från Food Point samtidigt som jag beställer råbiff från Fridols.
 
2. En bucket från KFC
Moffdöden? Men det ser så gott ut! Försökte en gång göra egen KFC, men det gick inte bra. En hund gjorde inbrott i mitt rum och moffade i sig typ allt kött. Tänk att ha en egen bucket efter en festkväll. I sommar ska nog jag och Sofi och våra respektive gå dit. Sofi och hennes kille har nämligen köpt en lägenhet i Malmö, så vore perfekt för att hälsa på och moffa. Sofi är lika sugen som jag, hoppas jag ;)
 
3. Escargots
Finns också på Fridolfs! Vågar en beställa råbiff och sniglar samtidigt? Tänk om magen vill döda en efteråt. Jag är dock ganska tveksam till att jag verkligen vill prova det. Har problem med slemmiga djur. Jag gillar dock musslor sååå jag vet inte.
 
4. Vildsvin
Jaaa, jag har aldrig ätit vildsvin. Känns som att det inte fanns så mycket "grejse i skoga" när jag var liten, det gjorde det väl i och för sig. Jag har dock ingen aning om pappa jagade det? Ingen aning om det. Vore dock spännande att prova!
 
5. Struts
Finns massor med strutsfarmar i Sverige, så jag som gillar äta svenskt kött hade nog kunnat få tag i det. Jag har dock ingen aning om hur det ska tillagas.
 
6. Orm
Sen Maria åt orm i Laos har jag haft cravings efter det. Köttet såg så fint ut.
 
7. Gräshoppor
Maria åt detta i Laos också. Ångrar att jag inte åt det i Thailand. Tänker att det är som köttiga chips, eh. Sen får ni ju inte glömma att jag plågade ihjäl flera gräshoppor som barn genom att dränka dem i en tunna.
 
8. Fasan
Det här kan jag ha ätit men helt glömt bort hur det smakar. Det verkar gott i alla fall :)
 
9. Hummer
Jaha, nu hängde sig blogg.se kan inte ändra till ofetad text. Lol! Ofetad text. Skinny text? Aja, ni fattar. Nej, jag har aldrig ätit hummer. Har dock hört rykten om att min svärfar lagar en otroligt god hummersoppa.
 
10. Vaktelägg
Ja, jag ber verkligen om ursäkt för texten. Det har buggat ur totalt nu. MEN JA JAG VILL ÄTA VAKTELÄGG!
 
Har ni provat någon av dessa delikatesser eller vill ni prova något som jag inte har nämnt? Kommentera då gärna :)
 
Puss på er
 
 
 

Kommentarer:

1 Ellinor:

skriven

Din lista var sjukt läskig hahaha men kah är ju också världens kräsnaste människa. Jag. Inte kah. Har testat en bucket med kfc - överskattat!

Svar: Haha ja, jag känner själv att jag är lite äcklig :D Mm, har inte hört så goda saker om KFC, men är så nyfiken! :(
raggningstips.webblogg.se

Kommentera här: