Snålvind

Riktig snålvind idag. Vaknade vi 8 imorse, men snoozade till 9. Nej, det är en lögn. Jag kan inte snooze:a på min mobil så jag ställde nya alarm under en timme. Sjukt vad en orkar när en är trött, va? Sen gick jag till skolan, men det kändes sådär. Jag vill bara få tillbaka de två senaste tentorna och sen kan jag slappna av något i alla fall. Är så sjukt omotiverad nu efter 4,5 år så bryr mig inte ens om jag får underkänt.
 
Underkänt låter så himla farligt, men det är det inte. Oftast är det bara något som en har missat eller som en missuppfattat, så alla som får U: Det händer alla någongång och det är inget tecken på att en är dum i huvudet eller inte är skolmogen. Inte om en har pluggat som en dåre i alla fall. Sen finns det ju alltid slackers som inte öppnar böckerna och inte klarar det... sen finns det de som faktiskt klarar det ändå (Hej Ida för 4 år sen!). Hatar sådana personer nu, fast det finns väl vissa delar av mitt beteende som fortfarande är slackeraktigt, kan dock bero på att jag är så skoltrött.
 
Hela klassen var trötta idag, vet inte vad det beror på? Måndag? Ja, kanske. Älskar min klass, alla är så himla bra och så himla smarta. Jag känner mig typ alltid trög när jag är med dem, men de är så snälla så det gör inget. En vågar säga till när en inte fattar och det känns som att ingen, eller ja, i alla fall inte alla dömer en för ens okunskap. Det känns bra, tycker jag :)
 
Puss

Kommentera här: