Snuvad på konfekten!

I lördags kände jag att jag förtjänade lite lösgodis, särskilt eftersom det bara kostade 5 kronor hektot. Sen när jag väl ska avnjuta godiset slutar det med att det gör ont i tänderna, alltså ont på riktigt. Det är som att det fräter och samtidigt gör det ont i tänderna jag tuggar med. Nu var jag ju nyss hos tandis och allt som skulle fixas fixades ju. Annars hade jag varit orolig för att jag hade haft hål eller något annat skit, typ en inflammation. Det är inte heller så gott som jag kom ihåg det, det smakar mest kemikalier? Det enda som var okej att äta var jordnötskrämen, de andra gick inte. Efter att ha tvingat i mig själv åtta bitar kände jag att det inte gick längre. Det var som att det kom en äcklig mätthetskänsla. Nu hade jag ju inte ätit lösgodis på 1 månad, men förstår inte hur snabbt något kan gå från gott till direkt äckligt. Aldrig mer! Sen är den en månad sen jag slutade dricka kolsyra, även fast jag fuskade hemma hos Hanna med två drinkar, men annars är det en månad ;) Om det ens räknas det vill säga, haha. Rätt gött i alla fall. Om jag ska unna mig i framtiden får det bli någon mjuk chokladbit eller chokladpudding. Klarar inte av tuggmotståndet och frätandet på tänderna.
 
Puss puss

Kommentera här: