Helgen

I lördags så var jag och Sigrid och tittade på Pride. Jag hade fixat i ordning mig. Plattat håret, sminkat mig och valt ut en bekväm outfit. Så vi gick runt lite på stan och kollade olika grejer. Jag köpte bara en korv och en chai latte. Det var så kallt ute, så jag frös rätt rejält. Sigrid hade en stickad tröja under sin jacka så hon var jättevarm. Så gick vi runt i flera timmar på stan, luktade på parfymer och väntade på att pride skulle börja.
Sen kom äntligen paraden och som vanligt blir jag så lipig när det går barn och "stolta föräldrar" i paraden.
Blir lite overload av känslor. Det var jättefint och såklart blir en jätteglad när en får bevittna något sådant.
Pride för mig handlar om kunskap, respekt, kärlek och jämställdhet. Regnade dock nästan hela dagen så mitt smink och allt höll inte så länge, haha. Sådant en får ta. Sen gick vi hem till Sigrid och drack té.
 
 
 
 Så här såg jag definitivt inte ut efter att ha varit ute i regnen och blåsten, heh.
 
Efter det så åkte jag hem till Jonas föräldrar där vi åt grillat, omnomnom.
 
I söndags så åkte jag hem till Bella för att hänga. Hon hade bakat så vi åt lite, sen kom hennes bästis
KP dit. Tror han kallas för det i alla fall? Jag är så dålig på namn. Så fick vi honom att dricka för mycket kaffe och äta för mycket socker så när vi träffade en annan av Bellas kompisar så ballade KP ur, haha.
Det var superkul att träffa Bella i alla fall. Ska till henne och färga hennes hår någon dag. Är dock ganska upptagen de kommande dagarna, men hoppas att jag får tid över att träffa henne. Så himla go och underbar tjej alltså.
 
Puss
 
 

Kommentera här: