10 sämsta tv-serierna... någonsin.

Ja, jag skriver alltid om saker jag tycker om (hehe nej, men ni fattar). Nu vill jag i alla fall göra en lista med de absolut sämsta tv-serierna som visats av svensk television och ja, jag vet att det finns många serier som jag kommer glömma att ta upp. Ska dock försöka ta upp alla tv-serier som jag kommer på.
 
10. Det okända
Det här programmet går på 7:an, ja det går fortfarande. Nu ska jag inte vara den som är den, men hallå? För det första är det jätteläskigt med spöken/andar och allt sådant och programmet går på eftermiddagen. Brukade kolla på programmet förr, mest för att kolla hur långt de kunde ta det. De använder alla konventionella dramaturgigrepp, inom anglosachsisk dramaturgi givetvis, för att bygga upp huvudkaraktär, antagonisterna (spökena), upptrappning, klimax och sen ett lyckligt slut (eller ett otydligt slut som gör det möjligt för en uppföljare). Ja, ni mina läsare är smarta så ni vet mycket väl vad jag menar.
 
Nu kanske jag tycker att det är programmet är fake för att jag inte tror på kommunikation mellan kvacksalvare och det vi inte vet något om. De får liksom betalt för att "kommunicera" med det övernaturliga och om en bara vill hjälpa till så kan en väl ha ett riktigt jobb och sen göra det där gratis på fritiden, bara för att visa vilken fin människa en är, men nej. Dessa sociopater, eller vad de är, går runt och skrämmer upp de vidskepliga eller troende och det finns bara en väg ut och att det är att kommunikatörerna ska hjälpa andarna gå in i ljuset. Programmet är säkert gratis för de medverkande men de med "mediala krafter" får nog en rejäl ersättning. Märker ni vad det påminner om? Som en korrupt präst! "Vi kan hjälpa er mot ersättning". Det är väl inte okej?
 
Ett tag hade jag jättemärkliga drömmar där döda personer kontaktade mig och hade meddelanden. Eller ett tag, har hänt några gånger, men jag blev lite rädd för att jag tyckte det var obehagligt så jag hörde av mig till han Terry Evans, eller vad han heter. Har inte riktig koll på honom. Jag berättade då i min dröm att en död släkting varit arg på mig för att jag rökte cigaretter och låste in mig i en bod. Den här mannen svarade då att andar inte kan vara arga och att de har gått vidare. Men varför "hjälper" de då personer med bråkiga och upprörda andar om det inte finns sådana? Det fattar inte jag och det är klart att om de finns att de kan vara upprörda.
 
 
 
9. Gränsbevakarna Australien
Om ni vill se ett program som är till för att skrämma upp turister från att vara kriminella att åka till Australien så se detta! Här får vi se folk som ljuger om att de har mat i resväskan, narkomaner och illegal aliens som vill testa sin lycka med arbete i det land som kallas Australien. Det är egentligen ganska fascistiska budskap i hela programmet. "Vi är det perfekta landet, det enda som kan förstöra det är folk som kommer från andra länder", obehagligt värre? Jag förstår att de kanske vill skydda flora och fauna, så att inte deras unika djur och natur skadas, men att någon har med sig typ kryddor från Kina? Jag hade dött om jag inte fått plocka med mig mat från ställen när jag varit utomland, det är ju halva grejen.
 
8. Plain Jane
För er som inte vet vad det här är så kan jag berätta att det är ett program där en "alldeles för alldaglig" tjej har gått och spanat in en kille som hon inte vågat prata med eller som hon bara är vän med. Så hur hjälper en en vanlig tjej att våga prata med en kille som hon är kär i? JO, det kan jag nu tydligen berätta för er! En ska klä henne i snygga kläder, färga hennes hår och sen testa huruvida hon kan interagera med killar. Så alltså: ändra allt som är du och var mainstream-snygg och prata med en inhyrd kille DÅ kanske du kan bjuda ut killen som du är hemligt förälskad i. I vissa fall blir det så pinsamt, eller ja, det är alltid pinsamt. Det som är ännu mer pinsamt är dock när tjejen blir nobbad av killen hon är kär i. Så ska de hela tiden, när de berättar hur det gick i eftertexterna, hylla de tjejer som redan skaffat nya pojkvänner eller de som fortfarande dejtar. De blir alltså bedömda i huruvida de lyckas attrahera det motsatta könet, det är så pinsamt. Tror det varit ett fal med tjejer som velat träffa sina tjejkompisar och det är ju bra, men det är fortfarande sorgligt att de tror attsjälvförtroendet sitter i kläder, smink och hår. BLÄ!
 
7. The Swan
Behöver jag ens berätta om det här eller minns ni? Det var en tävlingsserie där den ena osäkra kvinnan efter den andra fick "hjälp" med att plastikoperera bort sin eventuella övervikt, överblivna hud från graviditeter och ja... vad de än ansågs behövaa fick de. De fick också träna efter operationerna, allt för att återfå sitt självförtroende. De fick inte se sig själva i spegeln. Haha alltså, vet inte vad jag ska skriva förutom "Hur fan fick de tillstånd för att visa det där?!".
 
6. How I Met Your Mother
Tråkigaste tv-serien någonsin? En ytlig sexistisk skitstövel, en annan som ska vara en snäll kille men som egentligen också är en ytlig sexistisk skitstövel, en ganska bra kille, en tolerant flickvän och en trofé som de ytliga sexistiska skitstövlarna tävlar om. Och ja, jag är medveten att de inte alltid tävlar om Robin, men mycket av serien går ut på det. Sen att en ska tycka att Barney är charmig och cool? Jisses, är vi 12 år eller? Har vi inte kommit längre i utvecklingen än så? "Jamen han har mänskliga sidor också", jomenvisst. Tror de flesta svin har uthärdliga sidor också. Men en ska väl hela tiden skylla på hans barndom att han inte visste vem hans pappa var och att hans mamma inte var den bästa, hehe. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Tror dock inte att jag hade reagerat lika hårt om den inte visas 10 000 gånger om året.
 
5. Alla älskar Raymond
Nej, alla älskar inte Raymond. Raymond är en skitjobbig ursäkt till en pappa, som låter sin fru dra hela lastet. Sen försöker han också slippa undan så mycket han kan och utsätta sin fru för sin jobbiga familj. ÄE! ORKAR INTE! SÅ TRÅKIGT PROGRAM! Kan någon säga vad programmet går ut på eller återberätta ett roligt skämt? NÄE, tänkte väl det! Ingen älskar Raymond!
 
4. 2½ Men
Måste jag ens berätta varför? Läs under How I Met Your Mother, fast med mer avsky i rösten. Kunde de inte bara avlivat den serien eller åtminstonde aborterat fostret?
 
3. Våra bästa år
Som ett pisshål i djupsnön, so are the days of our lives. Jag vet att jag inte är rätt målgrupp, men snälla. Hur kan folk se den här serien? Det är det värsta jag någonsin sett. Det enda som var intressant var för typ 15 år sen när Marlena blev besatt av en demon och de fick köra exorcisten. Så tröttsam serie! Våra bästa år, snarare våra sämsta år och de var fan i mig de tråkigaste också.
 
2. Smallville
SOMEBODY SAAAAAAAVE MEEEEE! Minns när jag var liten och började se Smallville, först var det något nytt och spännande. Jag menar, jag hade redan sett alla avsnitt av Xena- Krigarprinsessan, Hercules och Young Hercules. Det här var nytt och spännande, jag har alltid älskar superhjältar. Sen så tyckte jag att alla var så himla snygga i serien och det är de ju eller var. Så det lockade väl en pubertal tonåring, men sen innehållet. Det var väl okej de första 10 avsnitten tills en helt plötsligt märkte att "men såg inte jag det här avsnittet igår?", fast det hade en inte. Det enda som är bra i serien? Introlåten: Save me av Remy Zero, så bra!
 
1. OCH VINNAREN ÄR *DING DING DING* CHEERS! (Skål!)
En serie som på allvar får mig att bli full. Inte för att skådespelarna känns mysiga och roliga, nej nej. Serien är dödfödd. Jag står inte ut med hur tråkig den är och varför ska alla hälsa glatt på "Mort"? Vad har han gjort för att förtjäna ett sådant varmt välkomnande? Anledningen till att den fortfarande visas efter alla dessa år måste vara att tv-stationerna får betalt för att visa den. Typiskt att det ska vara kärlek eller hatkärlek mellan en man och en kvinna. Den enda som gör serien lite mer okej att kolla på är Rhea Perlman, kanske för att hon är den enda med en något tuff och utmanande roll. De andra är bara ytliga skal av människor. Fan ta nästa sömnlösa natt som jag tvingas, utmattad, kolla på något som sägs vara en komediserie för att jag inte vill skrämma upp mig själv med mord och annat läskigt när jag ska sova. Näe, Cheers, den här serien kommer underhålla djävulen i helvetet. Det värsta jag någonsin sett.
 
Puss //Aggro
 

Kommentarer:

1 Ellinor:

skriven

Hahha åh jag håller fullständigt med om typ allt. FÖRUTOM gränsbevakarna - älskar att se folk ljuga? Eh the swan hade jag glömt bort. Fy faan.

2 Ida:

skriven

Haha alltså det roligaste är att s¨många ljuger om mat! Moffigt? xD

Kommentera här: