Drömmar om prestationsångest

Ja, som ni vet och säkert förstår så är det rätt många pusselbitar i mitt liv som inte riktigt
känns som att de passar in. Jag kanske har skaffat ett jobb, och det är jättebra!
Det som skaver lite i hjärtat är dock att det inte är så bra betalt och jag känner att
jag står här med en utbildning och flera specialområden som aldrig kommer att bli
utnyttjade eller behövda, som att allt är och har varit förgäves. Jag skulle gärna ta
ett till arbete, så att jag i alla fall kan spara pengar och dessutom betala tillbaka CSN.
Jag och Jonas skulle gärna vilja flytta till något fräschare också, men det går ingen nöd.
Vi vill ju gärna gifta oss också... listan tar liksom inte slut.

Min dröm i natt handlade om att jag var kompis med en kvinna i 40-årsåldern som hette
Victoria och hon var nära vän med Bingo Rimér. Jag hade fått börja om gymnasiet,
antagligen för att jag var för dålig i högskolan. Jag hade så mycket ångest att jag,
efter ha sökt typ 300 jobb, bad och bönade om att få arbeta med Bingo Rimér.
Jag skulle alltså fotografera unga, lättklädda tjejer med silikontuttar.
Det går tvärtemot allt jag tror på och det var verkligen en sista utväg för mig
och jag skämdes så! Jag skäms fortfarande när jag skriver det, men ändå
det är också ett sätt att överleva fast på andras bekostnad. Det gick ändå
inte så bra, för medieproducent, filmvetare och konstvetare var inget att ha.
Precis som det inte är något att ha utanför drömvärlden.

Kommentera här: