Äckligaste godisarna!

10. Vingummi.
Måste jag verkligen förklara varför? Det går inte att äta snabbt, det smakar konstigt och har en väldigt oattraktiv look. Jag har två kompisar. Vi kan kalla dem K och R. K är en riktig moffa och vet vad han pratar om. R är en person som inte äter kryddad mat och tycker att knäckebröd är fredagsmys. En gång hetsade jag och K R så mycket att han gick iväg för att handla godis. När han kom tillbaka så meddelade han att han hade köpt vingummin. Fy vad vi skrattade.
 
9. Lakritsfigurerna i Gott&Blandat.
Okej, nu härmar jag Jonna, men jag kan inte se anledningen till dessa godisar. Är det ens godis? Personligen tycker jag bara att de är äckliga. De är hårda, osympatiska och själlösa ting som endast skapades för att plåga människor med sötsug. Ni vet den där: "Åh, nu har jag bara lakritsen kvar, men de kanske inte är så farliga ändå? Värt ett till försök... BLÄ BLÄ BLÄ!!!". Och ja, jag gillar lakrits.
 
8. Skittles.
Fyyyy! Måste jag ens berätta varför? De gröna smakar rengöringsmedel, de med druvsmak är vidriga och resten smakar som 10 år gamla Mentos. De är FÖR sockriga, de liksom frasar när en tar en tugga. Inte riktigt som Smarties, men inte som Mentos heller. Någon obskyr blandning som säkert är en konspiration av borgarna för att vilseleda mänskligheten. Allt godis som skapas med druvsmak borde förbjudas. Fyfan.
 
7. Godishalsband.
Ja, vad har de för syfte förutom att påminna en om glada tider som barn och pinsamma tider i tonåren? "Vill du smaka på mitt halsband? Hihi". Dessa smaklösa otäckheter finns även som underkläder för den vulgäre.
 
6. Blodlakrits a.k.a. fejklakrits.
Har ni någonsin köpt en lakritsklubba och tänkt "Guu va gott", sen smakar ni på den. Den smakar inte lakrits, den smakar inte salmiak. Den smakar unket och rätt starkt. Då har du råkat ut för blodlakrits, en fejklakrits som endast skulle kunna tillfredställa Elizabeth Bathory och Greve Dracula. Färgen på den ser också lite blodsvart ut. Köp inga billiga klubbor, inte värt det.
 
5. After Eight.
Fick ett sådant paket av en kompis i födelsedagspresent. Hon visste att jag hatade det. Rimmet till mig var "Ett äckligt godis till en äcklig lodis".
 
4. Jellybeans.
Även dessa finns i druvsmak. Visste ni att det tar 3 veckor att skapa en jellybean? Nej, nu vet ni det. 3 veckor för en skitäcklig godis som endast är skapat för smaklösa jänkare. God bless.
 
3. Godis som är smaksatt med lakrits och cola smak.
Ja, Bubs. Jag tittar på er. Förstår ni inte att det är en riktigt äcklig kombination? Unken colasmak och sen en äcklig halvlakrits, gärna blodlakrits. Med ett sådant beslut måste högsta hönset bli förvisad till IT-avdelningen... för ALL framtid.
 
2. Marmeladkulor.
Ja, det är kulor. Det är marmelad. Det är skitäckligt. En kompis lurade mig en gång att köpa marmeladkulor för att hennes mormor alltid hade sådana hemma. Sen att äta en sådan och hålla god min. Gick ej. Ville dö.
 
 
1. Gelégrodor.
Det känns som att jag bloggat om detta innan, men whatever. Smaken ändras ju, men äcklig är en smak som består. Dessa grodor får BM (Bar & Mat i Halmstad) att framstå som familjevänligt. Färgen, konsistensen och smaken. Vad är de ens smaksatta med? Artificiell krusbärssmak? Bra val... Hade en f.d. kollega på mitt förra jobb vars högsta dröm var att öppna en godisaffär där gelégrodorna var så färska att om en pressade dem mot gommen med tungan så exploderade de som hundra små bitar i munnen. Dör och spyr.

Kommentera här: