Småland

Småland är inte snålland utan fåland :P
 
I fredags så åkte jag och Jonas till pappa Oke för att hjälpa honom med flytten, men också för att plocka på oss saker som inte kommer att få plats i hans nya lägenhet. Plockade på oss en skål, tre tavlor, glas, en karaff och massor med spännande böcker om flygplan och även några klassiker. Känns ju skönt att någon delar mitt intresse ;) Har dock inte ärvt tågintresset. Det hände dock en grej utanför Virserum... jag ba "ÅH! TITTA ETT SMALSPÅR". Oh the shame. Pappa hade blivit så smal och det var inte som att det riktigt gick att känna igen honom. På kvällen var vi hembjudna till Herrgården på middag. Irja och Johan är så himla fina. Även om pappa ska flytta så vill jag ALDRIG förlora kontakten med dem. Världens bästa, snällaste och sofistikerade människor <3 Bara kärlek. Supermysigt. Fick jättegod mat. Kantareller! Saknar verkligen närheten till naturen. Vill ha berg, dal och skog. På lördagen fick vi se pappas nya lya, den var superfräsch! Jag är så glad för hans skull, även om jag vet att han kommer sakna Tyllinge. Det som är bra är att det bor fler personer i Överum. Han kan sitta och titta på människor, träffa gamla vänner, spela bingo och gå till ålderdomshemmet för att käka lite mat. Han har ju svårt att röra sig utomhus eftersom han går med kryckor och då är det nog behändigt med asfalt. Sen att det finns grannar i samma hus är nog också väldigt bra för honom.
 
Dagen efter åkte vi till Mormor i Ukna! Hon dukade upp rejält med smörgåsar, kakor och tårta. Så kul att komma dit! Solen sken och vi tog en liten promenad. Jag fick ett par skor som mormor hade köpt men aldrig använt. Hur sköna skor som helst. Tror det var Ecco! Vi gick till kyrkogården för jag ville visa Jonas den där graven där det står "Ensam i livet. Ensam i döden. Sörjd av ingen" - rätt hårt va? Den graven vid norra sjukhuset är ju inte heller så himla pepp, men den här är ju sorgligt. Ingen tror ju på mig när jag berättar om den. Nu fick han dock se den. Vi kollade även till morfars grav och där hade min kusin och hennes barn varit och lämnat gullvivor. Det såg ombonat och fint ut. Jag hade velat att morfar och Jonas hade kunnat träffa varandra. Jag tror, eller jag vet, att de hade kommit så bra överens. Mormor och Jonas kommer också bra överens och en ser verkligen att de gillar varandra. Tur är väl det ;) Mormor är så snäll, söt och smart. Hon säger alltid vad hon tycker och det uppskattar jag. Tror Västerviks kommun hade varit ännu mer kaotisk om inte hon fanns där för att styra upp gubbarna ibland.
 
Efter det så åkte vi hem till mamma Eva. Där åt vi middag med den andra Eva och hennes lilla retliga hund Sigge. Jag åt en älgpizza, smells like Smålands spirit? Den var god. De andra åt kebab och Jonas tog en panpizza med ägg på (tydligen ingen höjdare). Middagen tog slut innan vi trodde och Nadja kom då och tog med mig och Jonas ut på en roadtrip. Vi åkte förbi typ 5 av Nadjas alla hem och fick syn på massor djur mellan Mommehål och Verkebäck.
 
Ser ni vad det är för hjortar?

Sen hälsade vi på Kim en snabbis, men han satt och gejmade. Honom träffar vi dock på Valborg!
 
Puss

Kommentera här: