Olycklig kärlek!

Temat verkar ju vara kärlek i min blogg och jag tänkte delge er med en berättelse från mina tonår. Jag började hänga/festa med några grabbar som inte var riktigt rediga. De var inte så smarta eller begåvade, men jag tänkte väl att de fick duga. Fanns ju inte så många människor i Västervik så de fick agera substitut tills jag hittade några bättre. Vet att de kom till fester där jag var på eller att vi träffades ut. En av dem var lite sugen på mig, men han hade tjej och jag var väl inte riktigt så uttråkad så jag ville göra något åt den saken. Han var inte min typ heller, för den delen.
 
Dock så hade han en jättesöt kompis! Han såg ut som de där jätteglada personerna i Rollercoaster Tycoon. Och han var verkligen glad och snäll hela tiden. Det kändes verkligen som en riktigt fin kille och första gången jag träffade honom så tänkte jag "vilken fin kille". Tror till och med att jag sov hemma hos honom någongång och vi kollade på film, myste och han åt bananer, eeh. Det blev inte mer än så, men jag hade ett gott öga för honom.
 
Vi brukade även skriva på msn och jag blev alltid lika glad när jag såg att det var hon som skrev. Han skrev alltid "Yaosa, sweetie/sötnos!" eller andra gulliga saker. Vi pratade om vardagliga saker som film, jobb och vad vi hade för oss. Jag var inte kär, men han gjorde mig glad och jag hade inte tackat nej till att träffas igen. Dock så bodde han i veckorna i en annan stad som låg lite längre bort, typ tre timmar bort, så det gjorde att vi kanske inte pratade om att ses. Jag tror han arbetade som elektriker? Är dock inte säker, men han kändes så stabil och olik alla andra killar i samma ålder. Han skrev även till mig när han behövde hjälp eller prata om något, som när hans kompis pappa plötsligt dog.
 
Ett år senare träffade jag honom igen, med Nadja på en fest. Nadjas dåvarande pojkvän hade precis gått bort och vi försökte väl bedöva oss med alkohol. Han var precis lika snäll och glad igen, men även lite flörtig vilket bidrog till att vi kysste varandra på balkongen och sa att vi skulle sova med varandra. Jag ville väldigt gärna sova med honom, jag tyckte liksom om honom. Vi myste dagen efter, såg på film, han åt banan och pussade mig hejdå. Ungefär här märkte jag att jag började bli lite förälskad och att jag ville se honom igen, men det gick ju inte. Eller klart det gick, men han jobbade mycket och vi var sällan i samma stad.
 
En kväll skulle jag och Nadja gå dit på en fest. Jag blev jättenervös och blev jättefull, märkte att folket på festen betedde sig lite konstigt också. Träffade dock en gammal barndomsvän där som jag snackade mycket med. Det var kul. Sen var jag tvungen att spy, så jag gjorde det men då slet en av hans vänner upp dörren och ba "USCH!" hahaha, så pinsamt. Kvällen slutade i alla fall att vi sov ihop igen och samma procedur, med att vi myste dagen efter, kollade på film och han åt banan.
 
Någon vecka efter skulle vi dit igen på fest, men han öppnade inte dörren! Vi ringde på och hörde att folk var där, men ingen öppnade. Jag blev ju jätteledsen och gick hem. Sen på natten ringer min telefon och det är han! Så jag svarar och han frågar vad jag gör, då blev jag så glad så jag gick ut för att möta honom. Han gav mig en puss när vi sågs och hela jag lyste upp. Vi sov ihop igen, pussades. Ingen banan den här gången eller film.
 
Någon eller några veckor skulle vi ses igen, på Nadjas födelsedagsfest. Jag hade då pratat med honom innan på msn och han hade berättat om sitt ex som han hade varit ihop med i 5 år, men att det hade tagit slut 2 år tidigare och att hon hade blivit ihop med hans kompis ungefär 2 veckor efter. Men hans familj älskade verkligen hans ex och de umgicks och hon var som en del av familjen. Jag såg dock inte det som ett hot, för vi var inte ett par eller något. Han sa även att han alltid fick minnesluckor av att dricka och att han sällan kom ihåg saker. På den här festen skulle jag i alla fall berätta för honom vad jag kände. Jag hade bestämt mig. Det var dags. Han kom till festen efter ett tag, men jag fick ingen kontakt med honom. Jag sa det jag hade velat ha sagt. Fick ingen reaktion alls. Han ba "Jag är så väck så jag förstår ingenting just nu" och jag undrade väl vad fan han hade tagit. Hängde med hans syrra och jag berättade för henne att "Jag tycker om din brorsa". Sen skulle vi alla ner på stan. Syrran och jag hängde, för jag fick liksom ingen kontakt med snubben. Så vill hans syrra att jag ska träffa deras mamma, haha, så pinsamt. Jag får träffa mamman som också är ute och skakar hand med henne. Jättetrevlig mamma och jättetrevlig syrra. Vi möter hans ex på vägen och syrran och hon är jättebra vänner. Jag var även bekant med exets nya kille, vi brukade snacka och så. När han väl får syn på sitt ex så väcks han ur dvalan, får henne att sätta sig i hans knä och typ gullar med henne. Alltså heartbroken? Ganska. Nä, men jag visste ju att han fick blackouts på fyllan, men att se honom hålla på så med sitt ex och sen dessutom när jag vet att exet var ihop med hans polare. Exet skrattade och gullade tillbaka. Det var så pinsamt för mig. Där stod jag med hans syrra som visste vad jag tyckte.... döden. Jag låtsades i alla fall som inget, ville liksom inte larva mig med ett utbrott eller så. Jag tänkte väl att deras 5 år var viktiga och att de var så tighta. Vi gick till Åhmans. Jag, exet, han och syrran. I kön så ställer han sig och håller om henne, tar på hennes näsa och säger "vilken söt näsa du har" och sen kommer det värsta: han vänder sig om till mig och säger "schhhhh!". Inte för att jag sa något, men för att han inte ville att jag skulle skvallra om det för någon.
 
Skvallrade jag? Klart som fan att jag gjorde. Berättade för exets nya kille att hans polare och hans tjej flamsade runt, gosade och flörtade på fyllan. Hon skrev ett argt mejl till mig, men jag brydde mig inte. Jag visste ju att jag inte kunde tvinga honom att tycka om mig, att han antagligen var kär i sitt ex fortfarande och att inte kunde styra vad han ville göra. Jag tyckte dock att det var fult gjort av dem båda, mest han, men samtidigt att de gjorde så mot hans kompis/hennes nya kille. Inte okej. Hade antagligen inte tjallat idag, men aja. Gjort är gjort. Jag skrev till honom att jag tyckte det var dålig stil och han svarade att han inte kom ihåg och sen att han fick ångest för det han hade gjort. Min förälskelse var inte helt bortblåst, men jag tog det lugnt för jag ville liksom inte att det skulle hända igen. Jag var liksom ganska ledsen för det som hade hänt.
 
Jag pratade lite med hans kompis, alltså den nya pojkvännen, och han sa då "Varför trodde du att han någonsn skulle vilja ha dig? Du är skadat godis, ingen vill ha dig. Förstår du inte?". Jag mådde så dåligt så jag åkte hem till Kim och bara grät och var ledsen. Fick sova där i några nätter, för jag orkade inte med mig själv eller något.
Någon vecka efter så hörde en kompis av sig till mig. Hon hade då sprungit in i killen. Han hade raggat på henne och då hade hon sagt "Men Ida då?" och då hade han svarat "Vad är det med henne? Hon är ju äcklig, men du är ju söt!". Jag är så glad för att hon berättade för mig. Jag skrev ett argt meddelande till honom på msn och sen blockade jag honom. Jag tog upp allt med exet, vad han sagt och gjort och sen berättade jag om det där med min kompis, för jag visste att han inte skulle komma ihåg det. Sen blockade jag honom. Efter det kollade jag inte ens åt en kille i 5 månader, tills jag träffade mitt ex. Vi hade det skakigt och gjorde slut varje vecka. Han var liksom inte kär i mig och jag ville bara ha någon, kaos.
 
I maj någongång året efter tog det dock slut, för han var kär i en annan tjej. Jag gick på Nadjas födelsedagsfest igen och där var han. Jag låtsades som att jag inte kände igen han eller hans vänner, moget haha. Men sen drack jag en vinflaska på typ rekordtid och då hälsade jag på dem och ba "Läget?". De tyckte nog att jag var skitskum, men pallade inte. Sen retade jag den där snubben för att han såg ut som den jätteglada gubben i Rollercoaster Tycoon. Han skrattade lite, men han verkade inte lika väck den här gången. Lite full kanske, men inte mer. Jag tror sen att vinet gjorde mig modig och jag sa att jag ville prata med honom. Vet dock inte om detta stämmer, han kanske ville prata med mig, men tror inte det. För liksom vad betydde jag för honom? Vi gick i alla fall iväg och jag sa "Jag har varit väldigt arg på dig" och han skyllde på sitt drogmissbruk(!) och att han inte kom ihåg. Han hade sett mitt meddelande på msn och förstod att något hade hänt. Jag sa också att jag visste att han kallat mig för äcklig inför folk och han sa att snarare hade försvarat mig inför folk och kunde inte alls förstå vad jag menade. Han kramade mig. Sen sa han att gärna vill bjuda ut mig på middag någongång, att vi kunde ses i Stockholm när jag var där och att han ångrade hur han hade betett sig. Han sa också att han träffade en tjej just för tillfället, men att vi kunde ta reda på vad vi ville och att det inte var seriöst mellan dem. Sen kysste han mig... jag hörde inte av mig igen och det gjorde inte han heller. Han kom väl inte ihåg det ;) Jag hade dock mitt egna så brydde mig inte, blev ihop med mitt ex igen.

Ett halvår senare hade det tagit slut mellan mig och mitt ex. Då hände detta:
Förstår ni vad pinsamt? Jag blev ju jätterädd för hans tjej var ganska aggro, ganska förklarligt kanske.
Hon såg dock bara att vi stod nära varandra. Så jävla giftigt kille. Han kommer säkert inte ens ihåg det.
Det sista jag hörde om honom var att han rekordknarkar och har sabbat sitt liv. Jag önskar honom inget
elände, för han var nog ganska djupt i skiten även när vi träffades, bara att jag inte förstod. Det här var i
alla fall min olyckliga kärlek! ;)
 
Puss
 
 
 

Kommentera här: