Dröm dröm dröm...

Såg en asvidrig bild av Tutankhamun igår och trodde att jag skulle drömma mardrömmat om det,
det var liksom hudfärgen som var helt grådaskig och en död blick. Sjukt obegagligt, jävla Facebook.
 
Jag drömde i alla fall att jag blev vän med en tiggare, hon fick bo hos mig och vi försökte kommunicera med varandra på tre olika språk. Jag försökte mig på romani, men kan ju säga att jag max kan tre ord så det gick inget vidare.
Hur som helst så crashade vi en av min mammas föreläsningar och jag sa något i stil med "Tror ni att någon av er har upplevt samma förtryck som den här kvinnan? NEJ, för ni är privilegierade". Alltså så osjysst att ha henne som ett levande exempel, får nog rannsaka mig själv. Inte okej. Frågade mamma i drömmen om hon var stolt över mig och hon svarade "Nej".

Kommentera här: