Unfriended

Alltså nu är det två personer som inom en månad har tagit bort mig som vän på Facebook. Egentligen, eller förr, så hade en väl blivit ledsen och trott att en hade gjort något fel, men nu känns det verkligen inte som mitt
problem. Jag har länge tänkt "bara det går några år till så kan jag ta bort dem, så jag slipper se dem sen". Dock hade dessa personer mer bråttom än vad en hade kunnat tro.
 
Den första var med i filmen som jag skapade, han har dessutom tagit bort alla som var med under inspelningarna. Haha, men grejen till att jag har velat unfrienda honom har varit för att han alltid dök upp sent, inte hjälpte till och var jävligt sur hela tiden. Så nu har jag liksom gått och väntat på att tiden ska vara inne så jag kan ta bort honom för all tid framöver. Life works in mysterious ways och nu slipper jag! :D Jag slipper hälsa på honom, jag slipper kallprata med honom och jag slipper hans jävla attityd. DET ÄR SÅ SKÖNT!
 
Den andra går i min klass. Ja, vi går fortfarande i samma klass. Vi är cirka 5-6 personer i klassen, så det gör saken ganska märkligt, haha. Han har betett sig jätteskumt och undvikit oss andra i klassen, trots att vi är en jättebra klass. Han har alltid betett sig högfärdigt och sen dessutom uttryckt sig väldigt klumpigt om andras etnicitet, andras åsikter, andras intelligens och andras matvanor. Jag har liksom haft dåligt samvete för att han undvikit oss och har frågat hur han mår och allt sådant, för att liksom se till så han inte är deprimerad eller att något har hänt. Jag har bjudit honom på fester, ja som med vilken klasskamrat som helst. Nu för någon dag sen såg jag dock att han hade tagit bort mig. Ja, egentligen borde jag kanske blivit ledsen, men det är jag inte. För nu slipper jag ha dåligt samvete för att han undviker oss, slipper fråga hur han mår och sen slipper jag försöka vara trevlig mot någon som ser ned på andra som han inte anser vara lika begåvade som han själv. Bör tilläggas att när han undviker oss på rasterna sitter han inne hos lärarna och fjäskar. Men så skönt att det var ömsesidigt! :D En månad kvar sen slipper jag honom!
 
Jag tror det är viktigt att fylla facebook med personer som en tycker om. Personer som bara sprider negativitet och stjäl ens energi ska en inte ha kvar bara för att vara snäll. Det gäller de som har kvar mig fast de ogillar mig och det gäller även mig själv. Bara ta bort! Ingen mår bättre av att ha kvar någon som de ogillar eller stör sig på. Det går inte att tycka om alla :) Och en vet att det har gått för långt när en faktiskt blir överlycklig när en person tar bort en och att en känner en himla lättnad.
 
Puss på er alla små facebookare
 
 

Kommentera här: