Hur var Valborg?

 Vi hade jätteroligt, vi blev lite folk ändå. Inte så många som var på Jonas födelsedagsfest förra året eller som var på mitt födelsedagskalas, men vi var kanske mellan 15-20 personer? Har inte räknat riktigt, men 20 låter rätt rimligt. Jag hade bakat kakor, gjort knyten av lufttorkadskinka, mozzarella och basilika, sen bjöd vi på sex olika sorters korvar, jordgubbar, chips, godis och sen tog Henrietta och Noak med sig en morotskaka. Så det fanns rätt mycket för alla att käka, tror vägen till allas hjärtan går genom magen. Eh, låter inte det helt fel eller? Typ som att man tagit sig in från rumpan upp genom magen och sen till hjärtat. Låter lite som en farlig sjukdom. Aja, det var jättekul! Jag hade gjort en somarbål som alla verkade gilla. Jordgubbsvodka, mousserat vin och apelsinjuice med jordgubbar och apelsin i. Tihi!
 
Jag gjorde Rosa Pantern till mig själv. Alla ba "Nej Ida, du kan inte dricka det hela kvällen. Du måste byta av med något annat". Jag bytte inte av med något, eller jo kanske lite bål, men annars drack jag bara mina magentafärgade drinkar. Det var gött. De blev dock rätt tjocka för jag hade mellanmjölk istället för lättmjölk. Tror de räddade mig för att bli bakfull. Det var supergott, lätt min favoritdrink. Råkade dock spilla på min fina klänning :( Inte okej, blev ledsen när jag såg det.
 
På festen så satt nästan alla i köket, tror det var rätt hödljutt. Vi försökte spela lite spel, Vem i rummet, men det var sådär. Var ju tre "nya" killar på festen så jag sa till alla att de skulle peka på dem om det kom frågor som en inte visste vem det passade på så fick en peka på dem, hehe. Sjysst. Kom typ en fråga om vem som var troligast att ha könssjukdomar och alla pekade på dem.
 
Efter ett tag kom någon kille som började vrålragga på Sigrid, det var kul! Haha, men hon ba "Jag började märka det efter typ två timmar" jag ba "Eh okej, det började liksom direkt". Skoj skoj skoj!
 
Vi satt väl kvar till klockan 3 på natten ungefär, ingen ville gå hem för att det var så roligt :D Då är det en lyckad fest om ingen vill gå hem. Jag och Kmug blev tjuriga på varandra, sen ville Kmug gå hem med Erik. Erik ville dock inte det. Sen så pratade jag och Sigrid med Robin om hemligheter och hur hans framtid ser ut. Kim var/är ju här ffrån Västervik också, han satt sista timmen och sov sittandes. Tror han var rätt trött efter bilandet, men han hade nog kul ändå- Men jaaa, det var superskojigt :D Många som sa efteråt att de hade haft det jättemysigt och roligt, så hoppas att de talar sanning. Annars ;)
 
Puss

Kommentera här: