Flashigt te!

Te, the, thé eller té. Stavningarna är många på den dryck som var omvälvande under kolonialiseringen. Dock hade den brukats av många olika folkgrupper långt tidigare. Efter att ha gått upp redan vid klockan åtta imorse beslöt jag mig för att ta en promenad. Promenaden slutade på Willys där jag insåg att de inte hade mitt favoritte. Ni känner till märket Yogi? Det är min favorit, om det inte framgick ;) Dock inte alla deras sorter, men många av dem. Gillar inte när det smakar för mycket anis. Såg i alla fall annat te med spännande förpackningar och spännande smaker. Luktade på dem och de luktade jättegott! Så beslöt mig för att köpa de fina förpackningarna istället. Nu sitter jag här med en kopp i handen... som smakar fisk. Ja, Chai Masala smakar tydligen fisk. Skulle kolla närmare vad det var för märkte. Gissa? Nej, det var inte Eldorado, men kunde mycket väl ha varit det. Det var Garant... Mår så sjukt illa av lukten på det. Fina förpackningar, men blä! :(

Kommentera här: