10 saker som ni definitivt inte vet om mig

  1. Jag kan börja skratta hysteriskt åt musik som jag tycker är rolig. Nu menar jag inte musik som är till för att vara rolig. Nej, jag tycker inte att Eddie Meduza eller Björn Rosenström är roliga. Har ingen lust med lössnus, volvo och doftgranar. Svårt att beskriva vad som gör en rolig låt, men tycker typ att all dancehall och en del reggae är seriöst rolig. Det kanske är för att det ibland låter som att de är så jävla intensivt aggressiva? Äe, men här är ett exempel:
  2. Det roligaste emailet jag har fått är från en vän som hade ett alterego som hette Masoud. Den karaktären är helt baserad på de konstiga meddelanden som en kan få på Facebook. Som t.ex. en gång skrev en kille till mig "Hello. I enjoy from u". Hahaha alltså va? Det låter helt sjukt. Förstår inte syftet. En annan gång skrev en kille till mig "Du har blont hår och blåa ögon, vi skulle få fina barn". Kan tillägga att den killen kallade sig för Black Cobra. Scary? Nä, men jag tror ni alla vet vilka inviter som en kan få på Facebook. Masoud är i alla fall den roligaste personen som mejlat mig. Alla som känner mig riktigt bra vet hur mycket ett "Hejsun Ida, de e Masoud" kan gör min dag :)
  3. Egentligen så vill jag köpa mer DVD-filmer, fast det är ute. Har ju haft en rejäl samling här hemma nu, men har rensat ut massor som ska till min svägerskas syrra uppe i Åkersberga. De filmer jag vill ha är klassiker som jag sett på filmvetenskapen eller som jag gillar. Vissa filmer går inte att få tag på på annat sätt än just på DVD och det är därför jag vill ha dem. Måste även hylla discshop för deras utbud, trots dåliga tider. Får inte köpa fler för Jonas, därför blir det inte av.
  4. Om jag hade kunnat så hade jag gift mig med Jonas varje dag i resten av mitt liv. Han är bäst.Och snygg. Han är allt jag drömt om och allt jag någonsin kunnat önska mig. Varje dag gör han mig lycklig. Varje kväll så ligger vi och gosar och berättar "söta" saker för varandra. Sen får vi inte glömma hur mycket vi busar. Jag är säker på att om någon hade sett hur vi håller på så hade vi hamnat på ett sjukhus <3 <3 <3 <3
     
    5. Jag har absolut inget lokalsinne... alls. Jag går vilse varje gång jag ska någonstans. Sist jag gick vilse var faktiskt tillsammans med Jonas (!). Vi var ute och gick på Östra stranden bland alla sommarstugor, minns inte om jag berättat det för er? Kanske borde skriva om att jag kanske börjar bli dement också ;) Om inte han hade varit med hade jag garanterat hamnat både i en damm och på järnvägsrälsen. Ni minns ju att jag gick vilse när jag skulle till tandläkaren också? Det här är återkommande. Tror nästan alla på min mammas sida har rätt dåligt lokalsinne så tror det är genetiskt. Är ett under för mig hur vi klarat oss i alla dessa år, haha.
     
    6. Jag har brillor. Eller nej, det har jag inte. Jag har linser, men det är ju typ samma sak. Jag är närsynt och har ett brytningsfel som gör att jag har svårt att se avstånd i trappor och för att inte tala om hur svårt jag har att avgöra avstånd i mörkret, tur att Halland är så platt. Det här brytningsfelet gör också att jag har väldigt svårt att känna igen ansikten. Det jag känner igen är oftast färger, så som hårfärg och ögonfärg. Kan eventuellt känna igen något speciellt ansiktsdrag också. Jag kollar också mycket på gångstil, kläder och piercings. För att jag ska känna igen en person så krävs det att jag träffat den personen väldigt mycket eller att jag tycker om den.
     
    7. Jag har väldigt svårt för piercings som inte sitter i näsor på folk. Septum tycker jag är jättefint, men övriga piercingar som navelpiercingar, hål i öronen, ögonbrynspiercingar, tungpiercingar, fjortispiercingar och tuttpiercingar får mig att seriöst bli lite illamående. Det värsta som hänt mig är nog när någon bett mig att ge dem ett örhänge eller bett mig att sätta i "pluggen" på örhängena. Usch. Mår illa nu när jag skriver om det. Ingen aning om varför jag har problem med det. Jag har ju umgåtts med personer som har det och då har det inte stört mig, men bara tanken på att jag själv skulle ha det gör att jag ja... mår lite illa. Vet inte om det är någon konstig fobi eller så. Jag tycker ju i alla fall att piercingar kring munnen och i öronen ser okej ut, även fast jag tycker att det är äckligt, haha. Nu är det ju så att jag inte bär smycken alls. Så det kan helt enkelt vara så att jag inte förstår det.
     
    8. Om jag hade vunnit en större summa pengar så hade jag gift med Jonas och köpt en lägenhet. Sen hade jag betalat tillbaka CSN, skaffat körkort och hyrt en privatlärare som hade kunnat lära mig Matte B. Efter det hade jag antagligen börjat plugga något annat eller skaffat massor med barn, haha.
     
    9. Jag vill ha tre barn. Eftersom jag i stort sett är ensambarn hade jag velat ha tre för då behöver de aldrig vara ensamma utan har alltid varandra. Det finns massor med fina namn och jag har redan tänkt ut några stycken som skulle kunna vara potentiella namn till framtida bebisar. Mina absoluta favoriter är: Frank, Konrad, Elna, Lola, Ilse, Elon och Viola.
     
     
    10. Och ja, jag hade rätt. Kompisen som jag trodde var gravid ÄR gravid :D Stort GRATTIS till henne och hennes kille.
     
     
 

Kommentera här: