Hejsan svejsan!

Det gick bra hos tandis igår. Han var jättesnäll!
Jag fick gå upp 06 igår för att gå till tandis. Det tar ju en halvtimme att gå ner till stan
för mig i alla fall, för Jonas tar det typ en kvart. Jag vill också ha långa ben!
Jag hamnade fel inne i stan och kom inte alls ihåg var tandläkaren låg.
Och ja, det är en privat tandläkare. Försökte få tid hos folktandvården men
de hade väntetid på mellan 1,5- 2 år, så det fick bli privat. Men i alla fall
så virrade jag runt på gatorna och klockan började närma sig tio i åtta.
Jag frågade till och med en åskådare om vägen! När en går vilse har
en alltid tre livlonor: 50/50, ring en vän och fråga publiken. Jag valde alternativ
nummer tre, men jag visste inte riktigt namnet på tandis. Konversationen:
Jag: Hej! Jag letar efter en tandläkare!
Mannen: Vilken tandläkare?
Jag: Jag tror han heter Göran Karloff!
Mannen: Jaha, han sitter där till höger.
 
Lite pinsamt när han inte alls heter Karloff. Boris Karloff var ju han som
spelade Franktensteins monster i den snart 100-åriga filmen! Snacka
om skadad av filmvetenskapen! Helt plötsligt hör jag en röst som säger
"Men hej tjejen!" och då är det tandis som kom samtidigt som mig!
Då blev jag glad. Att laga hålen gick lätt och tandis sa även att de hade
uppstått på grund av visdomständerna! Priset vill jag inte prata om.
Fyfan! Ska i alla fall dra ut två av dem den eflte Mars. Skönt!
 
Efter jag hade varit hos tandis så skulle jag gå till skolan,
vad tror ni händer då? Jag hade haft minimens och hade
bara ett trosskydd på mig, det skulle jag aldrig ha haft.
Halvvägs från stan kommer en störtblödning som gör att
mina strumpbyxor blir genomblöta. Jag fick gå till Willys
och köpa tamponger, men var tvungen att gå till skolan
direkt. Jag började kallsvettas när störten kom och inte
nog med det så luktade jag verkligen APA! Skämdes så
mycket inför mina klasskamrater. Skolan var dessutom
på nästan sex timmar, åh skammen. Men men de e
en da imån å ;P :)

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Haha livlinorna! Vad är 50/50 i detta gall? Haha och att du troddeatt käftis var en man?

Svar: 50/50 är typ antingen det hållet eller det andra! :)
raggningstips.webblogg.se

Kommentera här: