Taxgruppen!

Jag har gått med i en taxgrupp på Facebook. Jag hade ju en tax när jag var liten och redan då var jag helt såld
på taxar. De är så roliga, snälla och diviga. Så mycket personlighet i en liten kropp. Vi skaffade henne när jag var ett år och vi hängde liksom ihop tills hon dog när jag var tretton. Så jobbigt att säga hejdå till en vän.
 
 
Jag brukade alltid rita henne som superhjälte, som Spice Girls, brandman och massor med annat som jag tyckte om. Hon var min bästa kompis och min syster. Det är säkert svårt att förstå för någon som inte har haft hund.
Jag minns att mina klasskamrater störde sig på hur mycket jag pratade om min hund hela tiden, det fanns ju inte jämngamla syskon att prata och umgås med så det är klart att jag snackade om min hund. Jag blev till och med kallad för "hunden" eller "Hund-Ida" och de sa att jag såg ut som en hund. Alltså idag när jag tänker på det så tycker jag väl inte att det var ett så hemskt ret, det var ju ändå något jag tyckte om.
 
Så här målade jag Trixi, som min tax hette. Haha, snyggt.
 
Jag har liksom aldrig slutat gilla taxar och därför blev jag så glad när jag hittade gruppen med taxägare. Jag får liksom min dagliga dos av taxbilder nu. Alltså det finns väl vissa som är helt extrema och ska kommentera och gilla alla bilder på taxar. Jag kan ju inte frångå det faktum att vissa taxar inte är särskilt söta utan mest ser roliga ut, men det är en mysig grupp som gör mig glad :) Snart blir det nog en egen liten tax som jag kan gosa med...
 
 

Kommentera här: