Livshjul

Ellinor (fuckartletsdance.blogg.se) skrev om podcasten Livshjulet där personer får sätta olika poäng på delar ur sitt liv. Jag har ändå så dålig fantasi när det kommer till min egen blogg så jag tänkte stjäla lite inspiration från Elli.
 
Personlig utveckling:
Ja, det här tycker jag är ganska svårt att jämföra. Jag är mig själv, men samtidigt inte samma som jag var innan. Har utvecklats mycket när det kommer till att känna empati, men annars så saknar jag mig själv. Jag brukade vara oförutsägbar, vild och jävligt hård. Självförtroendet är inte det bästa och det är något som jag jobbar på. 
4/10
 
Fritid:
Jag gör inte alls mycket på fritiden. Ser på TV, spelar datorspel, träffar vänner och glor på film. Så himla rolig är jag :P Jag vill ju börja göra mer saker, men har svårt att få tummen ur arslet. Jag vill börja åka på mer utflykter, längre promenader, fika med vänner, måla mer tavlor, gå på konserter och gå på fler fester. Jag har ju ändå möjligheten att göra dessa saker så varför ska jag sitta hemma och uggla? :) Får skärpa mig!
5/10
 
Kost och hälsa:
Haha, ja det är väl också ganska bra och ganska dåligt. Jag unnar mig ju söta saker på helgerna, men det kanske jag borde lägga av med och börja röra mig mer. Jag mår dåligt när jag tänker på hur lite frukt jag äter. Grönsaker äter jag ändå ganska ofta. Snuset!!! Jag mår väl förhållandevis bra annars, det är lite till och från. Jag är väldigt stresskänslig, men har börjat se stress som något positivt och det påverkar hur jag mår.
6/10
 
Ekonomi:
Jag är sjukt ekonomisk, men samtidigt så unnar jag mig saker. Jag och Jonas har ju delad ekonomi och vi sköter det bra tillsammans och vi har lyckats spara en del sen hans sommarjobb och från mitt deltidsjobb. Däremot så har jag önskar mig pengar i födelsedagspresent och julklapp för det var riktigt längesen jag var där och jag vill vara beredd rent ekonomiskt om jag ska gå dit. Misstänker en hel del fel i truten. Huvudsaken är i alla fall att vi klarar oss och det gör vi :)
8/10
 
Karriär:
HAHA! Jag har haft 2 jobb. Jag skulle inte kalla det för en karriär. Skolan däremot är väl en slags karriär och det går väl bra och har gått bra i 4 år. Förhoppningsvis är jag snart klar och är redo för att bemästra ett nytt yrke.
7/10
 
Bostad:
Mja, jag tycker om att vi bor ganska stort men samtidigt så är ju lägenheten rätt sunkig. Jag vet inte sist den renoverades ens. Köket och badrummet är värst! Ingen ventilation och dessutom så flagnar färgen och det är skitäckligt. Drömmen är ju att bo i ett radhus eller en fräschare lägenhet, men det blir som det blir.
5/10
 
Familj och vänner:
Jag älskar mina vänner! Finare och snällare vänner går inte att ha <3
Familjen är lite till och från. Ni som känner mig vet ju. Jag har däremot fått en ny familj genom Jonas och det är jag sjukt tacksam över <3
7/10
 
Kärleken:
Det här är den bästa punkten. Jag har aldrig träffat någon som jag är så sjukt synkad med. Visst kan vi båda tjafsa med varandra, men oftast när vi tjafsar är det för att vi gillar att jävlas med varandra och det tar inte lång tid innan båda börjar skratta. Hallå, vårt värsta bråk handlade om pålägg och båda var sjukt PMS:iga. Vi kan varandra utan och innan! Jonas är en av mina bästa vänner och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Vi är dock lite för dåliga på att hitta på nya saker så det ger inte relationen en 10:a + att vi är lortgrisar och är ännu lortigare tillsammans.
9/10
 

Kommentarer:

1 Ellinor:

skriven

Haha det här var intressant!

2 Ellinor:

skriven

Haha det här var intressant!

Kommentera här: