Skaffa sig en hobby

lättare sagt än gjort!
Det är inte som att jag inte har intressen, snarare tvärtom, men jag är bara dålig att ta till mig dem i praktiken.

Saker som jag är intresserad av:
Naturen, dinosaurier, serietidningar, datorspel, konst, musik, litteratur, mat, eh film såklart, resor, hitta på bus, snacka skit om filosofer, gosa med söta djur, skratta åt fula djur och typ dricka té med polare.
 
Naturen: Jag hade typ velat gå ut med en Flora och typ letat upp olika växter och sedan läst om dem,
samma sak när det gäller fåglar, sen kryssa för dem en sett. På Valborg var vi ute massor med vänner i skogen, grillade, lekte lekar och det var skitkul! Det kändes lite som när man var liten och lekte i skogen, bara att den här gången så var det inte bara jag och min hund utan det var jättemånga. Superkul!

Dinosaurier: Alltså, jag vill ju gärna diskutera om dinosaurier, gå på utställningar och sen se på filmer om dinosaurier för att senare slå sönder deras felaktiga beskrivningar.

Serietidningar: Batman och Spider-man! Så sjukt kul, mina favvos. Vill skaffa fler och sen diskutera dem. Går även bra med de tecknade tv-serierna.

Datorspel: Age of Empires II HD, Commander Keen, Tropico (3,4 & 5) och typ vilka spel som är bra. Jag kan även snacka typ Dota 2 och lite CS, mest för att det är så sjuka spelfenomen. Tänk er typ en sekt.

Konst, musik, litteratur, film, filosofi: Jamen typ se på fler utställningar, gå på konserter och bokklubb?

Resor: Planerar en resa just nu, men vi vet inte var vi ska än, men vore gött att snacka med någon som varit överallt i världen på spännande platser.

Bus: Alltså, det här är jätteviktigt! Men det är svårt att hitta på bra bus själv, jag vill göra stora bus!
 
Djur: En del djur är så söta och andra djur är så fula, detta måste studeras! Det är skitsvårt att hitta någon som vill snacka skit om djur. Försökte få igång en diskussion om akvariefiskar med en tjej i min sommarkurs, det gick inte. Ingen ville skratta åt neontetror :'(

Dricka té: Jag har precis upptäckt Yogi-té och vill dricka det hela tiden. Hela sommaren och bara snacka skit, så himla gott och mysigt.
 
Saker jag skulle vilja prova:
Yoga, meditation (kan, men har svårt att koncentrera mig), sätta mig utomhus och börja skriva manus, kanske borde börja filma igen men då behöver jag en bra videokamera, köpa träningskort och börja måla tavlor igen men jag saknar inspiration och grejer med bra kvalle. Måste allt kosta så mycket eller?!

Men ja, vi får väl se vad som händer! Jag ska försöka hålla er och mig själv uppdaterade med vad som händer på hobbyfronten, känner verkligen att jag behöver hitta på något kul!

Kommentera här: