En sådan som bakar

Jag tycker det är jäkligt kul att baka, mest för att det är så olikt att plugga.
Det är som att få pengar i handen jämfört med att få pengar på banken,
en känner sig mer produktiv när det finns något fysiskt bevis på ens effektivitet.
 
Jag vill typ baka enkla saker som inte är för komplicerade, det får finnas max tio steg,
men visst fan är det alltid någon ingrediens som saknas när jag ska baka.
Jag har köpt grahamsmjöl, vanligt mjöl, rågsikt och sen dinkelmjöl - en bedrift.
Vad tror ni det står sen då? "Använd brödsirap" = VAD ÄR DET?!?!
Jag fattar att det är något som ska söta brödet, jag är ingen bakande iddi,
men varför i helvete går det inte bra med något annat sött? Måste det vara sirap?

En annan skitstörig sak bland bakarna är att alla tror att de har kommit på något skitsmart när
de bakar bröd. Exempel:

"Jag brukar AAAAALDRIG ha på vallmofrön, jag har bara linfrön eller sesamfrön"

Men grattis! Så himla innovativ du är då!
 
"Jag brukar ha permesan istället för vallmofrön"
 
Jag litar inte på någon som inte ens kan stava till sina egna tips.
 
"Jag gjorde dem glutenfria på sempers mix och grov mix"
 
Håll käften!!!
 
 

Kommentera här: