The Grand Budapest Hotel

Ännu en film av den store filmmakaren Wes Anderson.
Jag gillar stilen, det är något med stilen och dialogen är som lättförstådd poesi.
Det jag mest satt och funderade på under filmens gång var hur budgeten till filmen såg ut,
vilka enorma summor det kan röra sig om. Finns det ens filmer som går med vinst längre?
Pluggskadad.

Det som jag dock har direkta synpunkter om är två flamsande jävla 30-åriga tjejer som t.o.m.
skrattade åt reklamfilmerna innan själva filmen började. Det kändes som att de bara skrattade
för att de egentligen inte förstod filmen ett dugg utan att de hade läst att det var en komedi.
Jag mötte min sambos blick och den hade tårats av de här gräsliga filmmarodörerna.
Det anses dock vara mer märkligt om en säger till personer som skrattar att sluta, men någon
jävla självinsikt måste en ju ha när ingen annan skrattar och en hörs mest av 20 andra, eller?
Fruktansvärt frustrerande med personer som tar sig friheter som förstör för andra, fy skäms!

Kommentera här: